Fikat

Hej!
 
Idag har varit en bra dag:)
Vi tog en lugn morgon...avnjöt våran frukost sen gick stora tösen ut en runda i trädgården:)
Stod o iakttog henne ibland och ja man fick sig ett skratt och även två:)
 
Vid tolvtiden körde jag och barnen till Olofström för att småhandla lite på Willys innan det var dags att bege sig till Liljas konditori...där mötte vi upp fina Emelie och tog oss en härlig välunnad fika:)
Var på tiden vi fick ihop till en dejt ja och hon:)
Vi satt där en god stund och pratade om lite ditt o datt!
 
Jag satt med blicken mot biblioteket i olofström och kände att jag har pratat om ett besök där väldigt länge...men liksom inte fått tummarna ur näven....NU var ju ett ypperligt tillfälle tyckte jag:)
Annie sov så fint så vi passade på:)
Emelie valde att göra oss sällskap:)
Blev ialla fall en fyra böcker vi lånade hem....ska börja med kapitelbok nu (försöka växla över till det lite smått nu). Linnéa fick självklart välja några böcker HON gillade med!
Där förenade vi nytta med nöje.
 
Liam kom inom en runda ikväll och lekte med Linnéa...så vi stannade faktiskt hemma från dansen idag...annars är vi duktiga på att infinna oss varje gång (gällande alla aktiviteter).
 
Nu ikväll började vi på boken "Lillebror och Nalle"...kapitel 1...och det gick super bra:) Linnéa tom skrattade till ett par gånger....där ser man...det är inte så trist med en bok utan bilder trots allt:)
 
Nu sover mina barn, dax för mig att förbereda inför morgondagen....jag är en sån förberedare...
Kläderna plockas fram både inne och ytte kläder. Bestick och porslin till frukost står framme...bryggaren är laddad med vatten och bönor...då blir min morgon som bäst:)
 
Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0